Feature

Tien jaar The Daily Indie? Samen halen we het!


20 juli 2020

Met jouw hulp kunnen we als onafhankelijk platform niet alleen deze corona-crisis overleven, maar in november ook ons 10-jarig jubileum vieren. Muziekliefhebbers: sta op!

Onze Voordekunst-campagne is hier te vinden!

Muurschildering: Venour

Voor een muziekplatform dat afhankelijk is van het advertentiebudget van festivals en podia, kun je je wel voorstellen hoe de financiële vlag er momenteel bijhangt op ons kantoor. In bijna tien jaar hebben we de rekening nooit bij onze lezers gelegd, omdat wij een open en toegankelijk platform zijn. Wij willen onze content kosteloos aanbieden en dat ging behoorlijk lang goed.

We hebben duizenden verhalen gemaakt over evenveel toffe artiesten. Artikelen, interviews, longreads, podcasts en livesessies: ze zijn allemaal gemaakt door een grote en energieke ploeg van talentvolle schrijvers, fotografen, illustratoren, radio- en videomakers. Veelal jonge makers die bij ons de ruimte krijgen om zichzelf te ontwikkelen en daarmee een grote groep muziekliefhebbers bereiken. Maar hoe graag we het ook zouden willen: op deze manier kunnen we onze kosten niet langer dekken. Om over investeren in nieuwe ideeën en verhalen maar niet te spreken. The Daily Indie ontvangt namelijk geen subsidie, is geen onderdeel van een uitgeverij en biedt zoals je weet zijn content gratis aan.

Tienjarig jubileum
Aangezien evenementen pas als laatste weer volledig op zullen starten en wij niet de tijd hebben om op een vaccin te wachten, moeten we op zoek gaan naar een andere manier om 2020 te overleven. Niet alleen dat: we willen op 20 november ook zó graag ons tienjarige jubileum kunnen vieren, met ons team en met onze volgers. Dat is een datum waar we al tijden naar uitkijken en de dag waarop we eindelijk ons 25ste jubileum-magazine uit willen brengen.

En daarbij hebben we jouw hulp nodig! Steun ons deze maanden en wij gaan aan de slag. Zo zorgen we er samen voor dat dit platform blijft bestaan en dat minder bekende artiesten, poppodia, festivals en labels zich voor kunnen stellen aan een groot en dankbaar publiek.

Foto: Tineke Klamer

The Daily Indie T-shirts
Nieuwsgierig naar de exclusieve T-shirts die we voor deze campagne hebben laten maken? Hieronder vind je ze, gemaakt door de getalenteerde grafische ontwerper Alexander Laurens. Voor veertig euro ontvang je dit shirt, die we om ons 25ste jubileum-magazine heen vouwen en beide naar je opsturen. Let’s do it!