Interview

Podcast In de Startblokken: “Veel artiesten onderschatten de waarde van een goed verzorgd social media-kanaal”


28 augustus 2019

Instastories, likes, hashtags en volgers: social media is voor veel muzikanten een belangrijk onderdeel van hun carrière. Artist-branding en social media-coach Melanie Esther van Eunen ontwikkelde tijdens haar afstuderen aan de Academie voor Popcultuur de methode ‘Vind en Vertel’.

Hierbij helpt ze artiesten in het vinden en vertellen van hun unieke verhaal via online-kanalen. Naast de samenwerking met artiesten als onder andere Typhoon en Blanks, geeft Melanie ook coachingssessies en deelt ze haar kennis tijdens workshops.

Vanwege onze nieuwsgierigheid, nodigden we Melanie uit om bij ons aan te schuiven voor een nieuwe aflevering van ‘In de Startblokken’. We gaan hierbij onder andere in gesprek over waarom social media belangrijk is voor artiesten, waar deze (online)-passie vandaan komt en wat het werken als social media-coach eigenlijk inhoudt.


Melanie Esther van Eunen en Simon de Wit (Blanks)