New Music

Nathan Fake is terug met het epische en onstuimige Tbilisi


1 maart 2020

De Britse Nathan Fake valt al een tijdje behoorlijk op in het elektronische circuit. Zijn werk is chaotisch, complex en moeilijk te vangen. De producer was kind aan huis bij James Holden’s label Border Community, waarna hij na een lange pauze Providence uitbracht: een prachtige verzameling van stromende texturen en onstuimige ritmische progressies. Nu is hij na drie jaar eindelijk terug met de fraaie single Tbilisi.

We worden gegroet door een stuwende beat en kromme synth-lijn die woelig door de track golft. Terwijl we wegdromen laat de single je tegelijkertijd aandachtig luisteren naar de vele lagen die te ontdekken zijn. Door zijn gelaagdheid en ietwat wanordelijke samenspel van diverse schommelende synth- en baslijnen, nodigt het al snel uit tot een tweede luisterbeurt.

Fake beschrijft zijn nieuwe album als zijn meest epische tot nu toe. Als Tbilisi een goede voorbode is voor de rest van het album, schept de producer alvast hoge verwachtingen. Deze single doet namelijk een schepje bovenop de al beregoede producties van Fake. Het nieuwe, maar toch ook wel vertrouwde geluid, is origineel en enerverend. Tbilisi is er eentje om het publiek mee op te zwepen en mee te nemen naar een andere dimensie.